آینده ی هراس آور

آفت بزرگ زندگی ما این نیست که سرمایه های مادی و املاک و دارایی های 

خود را از دست بدهیم .    حتی از دست دادن عزیزان و یاران نیز تا حد زیادی

مرمت خواهد شد و دوباره به مرور زمان ، انسان احیا شده و انگیزه های مجدد

برای ادامه ی زندگی را به دست خواهد آورد .


آفت بزرگ در زندگی ما این است که سالها به آرمان و عقایدی دل ببندیم و در

راهی که برای ما بس مقدس است بکوشیم و در برابر ناملایمات بایستیم و 

روزی به این نتیجه برسیم که همه ی آن دلبستگیها و باورها پوچ و توخالی و

بیهوده بوده است .


اگر کسی را دیدی که ایمان و باورهایش را از دست داده است از او تا حد ممکن

فاصله بگیر و بر حذر باش .

   زیرا چنان شخصی یا منبع نومیدی و حرمان است و یا در راه تازه ای که برای

خود یافته به احدی ترحم نخواهد کرد و مرگ و زندگی و شادی دیگران به راستی

برایش معنایی ندارد .


    من از روزهایی می ترسم که در آنها مراسم و آیینهایی که اساس معنوی و 

غیر مادی دارند ، خلوت شوند . . . و آدمها دیگر پایبند اخلاق و معنویات و شعر

و موسیقی و ادبیات و دین نباشند .  

نظرات 8 + ارسال نظر
صدرا چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 13:02

بی تو هر روز روز مباداست

سلام

مونالیزا چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:32

سلام
تعداد این آدمها داره روز به روز بیشتر میشه متاسفانه
همیشه سعی میکنی به روز باشی
مرسی

سلام دوست محترم
منم مرسی

پرنیان پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:24

سلام
جامعه ی امروز ما از نظر اقتصادی و اجتماعی به قدری بی ثبات است که مثل یک کابوس کشدار شده است. خدا کند به هر شکل ممکن از این کابوس وحشتناک رهائی یابیم.

درمورد ایمان و آرمانها، حق باشماست . کسی که باورهایش را از دست می دهد می تواند ادم خطرناک شود.

در مورد پاراگراف آخر شما ، من به جوانها امید دارم. جوانهای ما با وجود تمام محدودیت ها و فشارها، باز هم بچه های خوبی هستند. کتاب می خوانند، موسیقی های خوب گاها" گوش میکنند و عضو انجمن های حمایت گرانه مختلف می شوند. این ها خودش جای امیدواریست.

سلام بر شما
به امید روزهای بهتر ... به امید پایداری و ثبات در زندگی ما ...
من مدتهاست آدمهایی را می بینم که حتی به مذهب و دین خود شک کرده و سراسیمه اند . واقعا نمی شود با آنان معاشرتی داشت ...
زیرا آن قدر انرژی منفی دارند که توصیف ناپذیر است .
ممنون پرنیان عزیز

خلیل پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:05 http://tarikhroze.blogsky.com

سلام،

ماشااله ؛ الناس علی دین ملوکهم !

سلام خلیل عزیز
لابد شما نمی دونی که بنده از زبان عربی
چیزی در چنته ام نیست .
با این وجود تلاش می کنم تا بفهمم که مردم چه کاره اند؟

ویس یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 00:31 http://lahzehayenab.blogsky.com

سلام به دوست خوبم

اطرافم پر هستند از آدمای سرخورده ی شاکی

زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شیر خدا و رستم دستانم آرزوست

با نظر آقای خلیل موافقم. همین جوری مردم این رفتارها را پیدا نکردند.جامعه به شدت بیمار شده و کاسه و کوزه هم مثل همیشه سر خدا می شکنه.هر جا که می نشینیم همه ناراضی و شاکی اند.اگر هم حرفی شاعرانه بزنیم مثل اینکه دایناسور دیدند با چشم های بیرون زده ، هاج و واج جوری نگاهت می کنند که انگار از کره ای دیگر اومدی.

دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو و دد ملولم و انسانم ارزوست

سلام .... از اطرافیان نگو که منم دل پری دارم .
ویس عزیز ! این نوروز هم بلای جان شده و باز از راه رسیده و همین سبب شده تا بیشتر بنالیم و بنالند از گرانی و تورم و ....
اعتقادات ما در روزمرگیها پژمرده میشود هر روز .... و این خیلی بد است.
در پاسخ به دو بیتی که از مولوی نوشتی باید به مصرعی از حافظ بسنده کنم و بگذرم :
کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد؟؟

هدی چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:37 http://aftabgardantarin.blogfa.com

سلام

می شناسم کسانی رو که از دین برای خودشون پاتوق درست کردن و به شغل ناشریف عوام فریبی به شدت مشغولن ... می شناسم کسانی رو که صف اول نمازهای جماعت رو تشکیل می دن و توی هر رکعت طولانی نمازشون به هرچه بیشتر چاپیدن مردم فکر می کنن ... می شناسم کسانی رو که از دین برای خودشون آبرو می سازن و ... آبروی دین رو به راحتی می برن با اعمال متضادشون ...
می شناسم کسانی رو که برای بقیه دین رو چماق تکفیر می کنن و برای خودشون دروغ - که مادر تمام گناههاست - معمول ترین کار ممکنه ...
می شناسم ... و همیشه ته دلم می گم عجب صبری خدا دارد ...

به نظر من بزرگترین آفت دین و اعتقاد و باورهای ارزشمند همین دسته از آدمهان که خیلیا رو به اعتقادات زیبا و اساسی دینی بدبین می کنند متاسفانه!

جا داره در اینجا پاسخ خداوند به این دسته از آدمها رو بنویسم:

منافقان خدا را فریب می دهند و حال آن که خداست که آنها را فریب می دهد و چون به نماز برخیزند با اکراه و کاهلی برخیزند و برای خودنمایی نماز کنند و در نماز - جز اندکی - خدای را یاد نکنند ... سرگشتگان میان کفر و ایمانند: نه با آنان و نه با اینان. آن که خدا گمراهش کند، هیچ راهی را برای او نخواهی یافت ( سوره نسا - آیات 142 و 143)

سلام علیکم و رحمت الله
انسان فرزند باورهای خود است . امان از روزی که انسان به هر علتی ناچار شود تا برخلاف باروهای خویش زندگی کند و سخن بگوید .
به مرور از راه صلاح و آرامش خارج شده و دیگران را نیز با معاشرت خود میازارد ... راستی چقدر خوبه که شما با قرآن مانوس هستید!!
احسنت

هدی پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 22:59 http://aftabgardantarin.blogfa.com

سلام

قرآن تنها کتابیه که من هر روز باید حتما چند صفحه ای بخونمش ... من عاشقانه قرآن خوندن رو دوست دارم خصوصا وقتی که به آیاتی می رسم که حس می کنم یه جورایی انگار به خودم اشاره داره ... یا وقتی دلم از تمام دنیا می گیره و هیچ کسی جز پروردگارم قادر نیست که آرومم کنه و من در اینجور مواقع قرآن رو برمی دارم و ... هرگز دست خالی برنمی گردم ...

به هرحال هرکسی توی زندگیش یه راهی رو انتخاب می کنه دیگه ...

راستی با اینجور سلام و احوالپرسیای سنگین و حاج آقایی و حاج خانومی هم خیلی حال نمی کنم
همین سلام ساده بی نقش و نگار رو ترجیح میدم

سلام ... به هر تقدیر ما التماس دعا داریم
البته باید اقرار کنم که نهاد و درون آدمها هم خیلی مهمه
بعضیها بطور ذاتی نمی تونند با قرآن مانوس بشن ... نمیگم آدمهای بدی هستند . اما ژن این موضوع رو گویی ندارند .
بعضیها نماز رو از روی عادت و یا توقعات بسیاری که از خداوند دارند ، اقامه میکنند
بعضیها هم یه خط در میون نماز میخونند
بعضیها از روی تظاهر رو به قبله می ایستند
و بعضیها هم از روی عشق و محبتی که در دلهاشون هست نماز میخونند .
من همیشه به گروه انتهایی غبطه خوردم ...
در ضمن شما بعضی چیزهایی رو که میگم یا مینویسم خیلی جدی نگیر ...
ممنون حاج خانوم هدی

هدی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:53 http://aftabgardantarin.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد